Bloemen bestellen

Terug naar boven

Een patiënt verblijden met een cadeautje? Dit kan door online een cadeau te kopen via de webshop van Greenz. Bestelt u voor 12.00 uur dan wordt het nog dezelfde dag bezorgd bij de betreffende patiënt, met uitzondering van zon- en feestdagen. Het assortiment bestaat o.a. uit bloemen, fruitmanden en ballonnen. Nadat u een bestelling heeft gedaan, zorgt Greenz voor de juiste bezorging bij de patiënt.
Met uw cadeautje ondersteunt u tevens ons vriendenfonds. Voor iedere bestelling ontvangt de Stichting Vrienden van het Havenziekenhuis €2,50 en voor ieder kaartje aan het boeket €1,00.

Brasserie Aan de Maas

Terug naar boven
Brasserie aan de Maas

Brasserie Aan de Maas

U bent van harte welkom in Brasserie Aan de Maas voor een kop versgemalen koffie, gezonde vruchtensappen, belegde broodjes en diverse snacks. Ook koopt u hier verzorgingsproducten en cadeauartikelen. Vanuit de Brasserie en het bijbehorende dakterras heeft u uitzicht over de Maas en kunt u gebruik maken van het wifi netwerk. De Brasserie bevindt zich op de 5e etage en is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 19.30 uur. Buiten de openingstijden verwijzen we u naar de snackautomaat op de begane grond naast de Receptie.

Elektrische haventaxi De Sleeptros

Terug naar boven
Haventaxi De Sleeptros

Elektrische haventaxi De Sleeptros

Iedere werkdag van 8.30 – 16.30 uur staat de elektrische haventaxi De Sleeptros klaar om u op een veilige manier van het Havenziekenhuis naar locatie Buitenhaven, verderop op het Haringvliet, en weer terug te brengen. Het is ook mogelijk om met de elektrische haventaxi naar het Oostplein te gaan voor de tram, metro of bus of naar één van de omliggende parkeerterreinen, zoals het parkeerterrein bij Tropicana. U kunt ook vragen naar de mogelijkheden voor vervoer van en naar uw huis binnen een straal van 5 km.

Vraag ernaar bij de Receptie in de centrale hal van het Havenziekenhuis of bel rechtstreeks met de chauffeur van de elektrische haventaxi, via telefoonnummer 010 – 404 38 88. Houd u er rekening dat de haventaxi niet altijd beschikbaar is vanwege onderhoud.

Exposities

Terug naar boven

In het Havenziekenhuis hangen op verschillende plaatsen in het gebouw kunstwerken. De meeste kunstwerken zijn eigendom van het ziekenhuis. Op enkele plaatsen hangen kunstwerken van studenten. In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen en het stimuleren van kunst maakt het Havenziekenhuis zowel bij aanschaf als expositie gebruik van studenten en jonge kunstenaars, die aan het begin van hun carrière staan.

Gebedsruimte en stiltecentrum

Terug naar boven

Op de 5e etage vindt u het stiltecentrum. Deze is vrij toegankelijk. Het stiltecentrum is een ruimte om even tot uzelf te komen, een plek om u even terug te trekken, voor rust, bezinning, meditatie of gebed. In het stiltecentrum vindt u een kleine bibliotheek met bijbels in diverse talen en overige boeken. Naast het stiltecentrum is een aparte islamitische gebedsruimte met wasgelegenheid. Gebedskleedjes zijn beschikbaar, evenals een Koran.

Geestelijke verzorging

Terug naar boven

Opname in een ziekenhuis kan veel teweeg brengen. Heeft u behoefte om met iemand te praten over dingen die u bezighouden, dan kunt u een beroep doen op de geestelijk verzorger van het Havenziekenhuis. De heer Prins is beschikbaar voor alle patiënten en hun naasten, ongeacht hun levensbeschouwing of geloof. Hij kan u helpen om contact te leggen met een geestelijk verzorger van uw eigen levensbeschouwelijke achtergrond (pastor, predikant, imam, rabbi, pandit, humanistisch raadsman of -vrouw). De verpleegkundige op uw afdeling of de medewerkers van de Receptie in de centrale hal van het Havenziekenhuis kunnen u helpen bij het maken van een afspraak met de geestelijk verzorger. In de patiëntenfolder Geestelijke verzorging vindt u meer informatie.

Grand café

Terug naar boven
Grand café

Grand café

Op iedere verpleegafdeling is een restaurant in de sfeer van een grand café. In het café, dat van zeven uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds is geopend, kunnen patiënten ’s morgens ontbijten met de krant en een glas jus d’orange op een tijd dat past binnen hun programma. Tussen twaalf en twee uur ’s middags kunnen ze à la minute een warme maaltijd kiezen en ’s avonds staat er net als ’s ochtends een uitgebreid wisselend broodbuffet klaar met diverse soorten brood, zoet en hartig beleg, vers fruit, melk en jus d’orange.
De hele dag is in het grand café een deskundige voedingsassistente aanwezig, die de patiënten helpt met het samenstellen van de maaltijden. Patiënten die er de voorkeur aan geven om op hun kamer te blijven, worden ook goed verzorgd. Zij kunnen de hele dag rekenen op roomservice. Naast eten en drinken kunnen patiënten in het grand café terecht voor hun ontspanning. Er liggen diverse kranten en tijdschriften, er is gratis wifi en patiënten kunnen televisie kijken. Ook staat er de hele dag koffie en thee klaar om familie en vrienden te ontvangen tijdens de ruime bezoekuren van het Havenziekenhuis.

Hotel boeken met korting

Terug naar boven

Het Erasmus MC heeft met een aantal hotels overeenkomsten afgesloten tegen een gunstige prijs en/of voorwaarden. Dit betekent dat patiënten en hun begeleiders, deelnemers en bezoekers van congressen en symposia zelf een kamer kunnen reserveren. Ook mantelzorgers die in de buurt van het Havenziekenhuis willen overnachten, kunnen zelf een kamer boeken. U kunt bij een boeking aangegeven dat u via het Erasmus MC boekt.

Meer informatie leest u op de website van het Erasmuc MC.

Informatiekaartje

Terug naar boven

Het Havenziekenhuis heeft nieuwe handzame informatiekaartjes in het formaat van een pinpas. Hierin kunt u alle telefoonnummers van de poliklinieken vinden en leest u meer over onze bereikbaarheid en parkeermogelijkheden.

Handzaam informatiekaartje Havenziekenhuis

Informatiekrant

Terug naar boven

Op Koers is de informatiekrant van het Havenziekenhuis en wordt vier keer per jaar verspreid via de Havenloods en in het Havenziekenhuis. Blader door de laatste editie van Op Koers.

Kaartje of flessenpost sturen

Terug naar boven

Patiënten vinden het leuk om een kaartje te ontvangen van familie en vrienden. Net dat beetje extra aandacht kan ze doen laten vergeten waarom ze in het ziekenhuis liggen. U kunt uw (digitale) kaart adresseren aan de patiënt via: Havenziekenhuis Rotterdam, t.a.v. voorletters en naam van de patiënt, Afdeling en kamernummer, Haringvliet 2, 3011 TD Rotterdam. Dagelijks brengen we post rond in het ziekenhuis.

Ook kunt u een familielid of vriend in het Havenziekenhuis verrassen met onze eigen flessenpost. Voor 3,50 euro wordt de flessenpost met uw persoonlijke boodschap bezorgd in een speciaal doosje. Klik hier om de flessenpost te bestellen en uw familielid of vriend te verrassen.

Krant

Terug naar boven

Als u geabonneerd bent op een krant, dan kunt u uw eigen krant in het ziekenhuis laten bezorgen. In de centrale hal van het Havenziekenhuis zijn enkele gratis dagbladen en huis-aan-huis kranten verkrijgbaar.

Patiënten Service Bureau

Terug naar boven

In de centrale hal van het Havenziekenhuis vindt u het Patiënten Service Bureau voor vragen van patiënten of hun familie of vrienden. Waar kunnen de medewerkers u zoal mee helpen?

  • Het wijzen van de weg of de gang van zaken in het Havenziekenhuis;
  • Algemene informatie over een ziekte;
  • Informatie over patiëntenverenigingen of lotgenotencontact;
  • Suggesties, complimenten of klachten over uw verblijf in het Havenziekenhuis;
  • Het bieden van een luisterend oor.

U vindt het Patiënten Service Bureau in de centrale hal van het Havenziekenhuis. De openingstijden zijn van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.00 uur en vrijdag van 8.30 – 12.00 uur. U kunt ook telefonisch contact opnemen via het telefoonnummer 010 – 404 33 68 of een e-mail sturen naar informatie@havenziekenhuis.nl.

Post

Terug naar boven

Dagelijks brengen we post rond in het ziekenhuis; de verpleegkundige op de afdeling deelt deze uit. U adresseert uw post als volgt:

Havenziekenhuis Rotterdam
T.a.v. voorletters en naam van de patiënt
Afdeling en kamernummer
Haringvliet 2
3011 TD Rotterdam

Bent u patiënt in ons ziekenhuis en wilt u post versturen? Geef dan uw brief met postzegel af bij de verpleegkundige of de secretaresse van de verpleegafdeling.

Roken

Terug naar boven

In het ziekenhuis en op het buitenterrein mag u niet roken, dit geldt ook voor de e-sigaret of elektronische sigaret. Er is een speciaal rokersterras op de 5e etage.

Rolstoel lenen

Terug naar boven

Als u slecht ter been bent, dan staan er bij de hoofdingang rolstoelen. Hier gaat een muntje van €1,00 in. Ook staan onze vrijwilligers van het Patiënten Service Bureau voor u klaar om u naar de betreffende polikliniek of verpleegafdeling te begeleiden. Onze polikliniek Buitenhaven, verderop gelegen aan het Haringvliet, bereikt u eenvoudig en gratis met de elektrische Haventaxi De Sleeptros.

Telefoon

Terug naar boven

In het Havenziekenhuis kunt u uw mobiele telefoon gebruiken. Op sommige plaatsen is mobiel bellen niet toegestaan. Dit komt omdat de telefoons op deze plaatsen storingen veroorzaken aan medische apparatuur. Dit staat dan duidelijk aangegeven.

Televisie

Terug naar boven

Bij ieder bed is gratis radio en televisie beschikbaar. Ook vindt u een televisie in het grand café op de verpleegafdeling en in Brasserie Aan de Maas op de 5e etage van het Havenziekenhuis.

Wifi

Terug naar boven
Wi-fi

Wifi

In het Havenziekenhuis is gratis wifi beschikbaar. In het grand café op  de verpleegafdelingen is ook een computer met internet aanwezig.