Naar nieuwsoverzicht

Dit bericht komt uit ons nieuwsarchief.
Hierdoor kunnen sommige gegevens verouderd zijn.

30 maart 2009

Guido Hermans, voorzitter van de Junior Kamer Rotterdam Haven, heeft op 27 maart j.l. op feestelijke wijze het nieuwe Patiënten Service Bureau in het Havenziekenhuis geopend. De opening werd verricht in het bijzijn van de directie van het Havenziekenhuis, het bestuur Stichting Vrienden van het Havenziekenhuis, leden van de Junior Kamer Rotterdam Haven en de medewerkers van het Patiënten Service Bureau.

Warme, vriendelijke en rustige uitstraling

Het Patiënten Service Bureau is volledig gerenoveerd. Vanaf 27 maart ontvangt het Havenziekenhuis haar patiënten en hun familie in het spiksplinternieuwe Patiënten Service Bureau. Het bureau heeft een warme, vriendelijke en rustige uitstraling. De reacties zijn erg positief. ‘We zijn erg blij met het gerenoveerde Patiënten Service Bureau. Het is een sfeervolle en gastvrije ruimte waar we de bezoekers, dankzij onze enthousiaste vrijwilligers, persoonlijke aandacht kunnen bieden’, aldus Jacqueline Van den Bergh, Coördinator van het Patiënten Service Bureau.

Centraal punt

Het Patiënten Service Bureau is een centraal punt op de begane grond waar patiënten en hun familie terecht kunnen met vragen. Bijvoorbeeld over de gang van zaken in het Havenziekenhuis, folders over ziekten/behandelingen, adressen van patiëntenverenigingen en andere zorginstanties of eventuele klachten. Maar de vrijwilligers van het Patiënten Service Bureau staan ook klaar voor bezoekers die hun verhaal kwijt willen.

Opbrengst sloepenrace

In eerste instantie was er geen budget om het Patiënten Service Bureau te renoveren. Dankzij de opbrengst van de Haven Sloepenrace 2008 was het alsnog mogelijk om de ruimte te verbouwen. De race vond op 31 mei 2008 plaats in het Boerengat en werd geheel vrijwillig georganiseerd door de Junior Kamer Rotterdam Haven. De Sloepenrace 2008 bracht maar liefst 25.900 euro op. Dit bedrag werd geschonken aan het Havenziekenhuis ten behoeve van de renovatie van het Patiënten Service Bureau.

Grootscheepse renovatie

De oplevering van het gerenoveerde Patiënten Service Bureau maakt onderdeel uit van de grootscheepse renovatie van het Havenziekenhuis die tot 2011 loopt. Het karakteristieke gebouw aan de Maas krijgt een ingrijpende facelift en is straks weer helemaal up-to-date. Er komen ruime één-, twee- en vierpersoonskamers en een sfeervol restaurant op iedere afdeling. Er is gekozen voor rustige basiskleuren met veel glas, planten en kunst. Bij ieder bed komt een flexibele arm met gratis radio en LCD TV. Ook de operatiekamers en poliklinieken worden onder handen genomen.